6 Venezuelan TV Channels Taken off the Air for Disobedience

Getty Images

On Saturday, the Venezuelan government took six cable TV channels off the air for disobeying a law requiring them to air government messages. Last week, 24 channels—including RCTV—were redefined as national rather than international broadcasters, meaning they are now forced to carry President Hugo Chavez’s addresses and campaign materials throughout this election year.

When privately-owned RCTV was ordered to broadcast one and didn’t, it was quickly taken off the air. The cable channel is openly opposed to the president and Chavez has suspected the group of backing a coup against him. It’s believed that the move is temporary, but that RCTV might be allowed to broadcast again if they agree to play by the rules.

Share this 
Like this post? Contribute to the discussion!